2010. január 12., kedd

Borsófőzelék mustáros grillszójával

Elég hihetetlen, de nem találtam értelmes borsófőzelék receptet a neten. Egyáltalán a borsófőzelék egy szó, vagy kettő? Fogtam tehát a múltkori lencsefőzeléket és hasonlóan megcsináltam, nem lett a legjobb. Az is bejátszott, hogy üveges borsót használtam. A feltét viszont ultrakirály lett! Egyszer régebben már csináltam ilyet, most megosztom a világgal. A szójalapok Szerbiából vannak, több, mint egy éve jártunk a Spark zenekar meghívására ott a New Dead Projecttel. 2008-ban lejárt a doboz szerint, de semmi gond. :) Persze sima magyar (Haas) szója is megteszi.

Borsófőzelék mustáros grillszójával

előtte

utána

Hozzávalók a főzelékhez
1 üveg borsó (mirelittel jobban jártam volna)
fél kis hagyma
liszt


Hozzávalók a szójához
szójalapok
mustár
citromlé
olaj
pár gerezd fokhagyma
fűszerek (só, bors, vegeta, bazsalikom, petrezselyem, chili, …)

Idő: ha már szóbakerült, főzés közben 1-2x le lehet darálni a Spark EP-t.

Leírom, hogy csináltam a borsófőzeléket, de ez nem követendő, mert nem lett túl jó. Pedig az egyik kedvenc kajám. Fogtam tehát az apróra kockázott hagymát, olajon pirítottam, megsóztam, szórtam rá lisztet, összekevertem, majd kevergetve felöntöttem vízzel. Túl sok lett a cucc, ráadásul csomós, szóval kb. a fele a kukában landolt, a maradékba beleöntöttem a borsót, friss vizet (a konzervről leöntöttem a vizet), főztem egy darabig, majd kész lett. Kellett volna legalább petrezselymet rakni bele, de az kimaradt.

A szóját pár órára vegetás vízbe áztattam. Aztán a lé egy részét leöntöttem, és csináltam belőle mustáros páct. Több netes recept alapján öntöttem bele olajat, kevés citromlét, sok mustárt, apróra vágott fokhagymát, sót, borsot, bazsalikomot, szárított petrezselymet, chilit. Ez is állt még pár órát, majd nekiálltam serpenyőben sütni. Öntöttem a léből a szójákra, majd addig melegítettem, amíg az elfőtt és szépen odaégett. Igazi grill-hangulat alakult ki a lakásban, lehetett szellőztetni. A harmadik körben a maradék lét ráöntöttem a szójákra, ez már jó sűrű volt, szóval kicsit levesre hagytam. Tök olyan, mint valami grillhús, szuper!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése