2010. március 10., szerda

Borsós borsos tokány

Először is - híres lettem, a Vegagyerek blog linkelt rám hétfőn. Köszi!

A mai recept ötlete a múltkori nem teljesen sikeres szejtán készítésén elmélázva jött. Akkor az volt a tipp, hogy akkor lesz rágható a szejtán, ha vékonyra vágjuk. A vékonyra vágott hús a tokány, innen már csak egy lépés volt rákeresni a “borsos tokány” szópárra. Fura módon egyesek ezt az ételt mint borsós tokány ismerik, ha a kettőt kombináljuk, azonnal megkapjuk a címben szereplő csodát. Persze vegan módra, szejtánból. Leginkább ezt a nosalyt-s receptet használtam. A további izgalmak a kép után olvashatók.

Borsós borsos tokány


Hozzávalók:
15-20 dkg szejtánpor (búzasikér)
1 kisebb hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 kis konzerv paradicsompüré
20 dkg mirelit borsó
1 paradicsom
1 zöldpaprika
kevés sütőpor
olaj
fűszerek (só, bors, majoranna, flekken- és grill fűszerkeverék, vegeta)

Idő: szejtánnal szórakozással, mindennel együtt az Aggrolites Dirty Reggae-je alatt pont megfőzhető. Hamarosan visszatérnek Európába, minden reggae-punk rajongónak ott a helye az első sorban!

A szejtán-tokányt a korábban leírtak alapján próbáltam elkészíteni, de most már okosabb voltam, legalábbis először még azt hittem. A port fűszerkeverékekkel turbóztam fel, és az olvasott javaslat alapján sütőport is szórtam bele, egy fél kg liszthez szánt zsák (12 g) majdnem felét. Aztán az eredményt megpróbáltam megfőzni, és ment is az egész a kukába (wc-be), mert persze a sütőpor szétdobta az egészet apró darabokra. Második próbálkozásra már sokkal kevesebb sütőport raktam bele, tényleg csak érzésre kell bele egy kicsi, kb. késhegynyi elég is. Így már nem lesz olyan rágós, de szétesni se fog. A cuccot vegetás vízben főztem meg, ahogy kell, majd csíkokat vágtam belőle. A vöröshagymát apróra vágva olajban pirítottam meg, majd a feldarabolt fokhagymát is hozzádobtam, aztán a paradicsomkonzervet. Az egész cuccot a vegetás főzőlével higítottam, így sózni se nagyon kellett. Beleszórtam a szejtáncsíkokat, majd nem sajnáltam a borsot és a majorannát. Ezt nem kell órákig főzni, mint a receptek szerint a húst, mert a szejtán már kész étel, szóval kis kavargatás, aztán mehet bele a csíkokra vágott paprika és paradicsom (néhány karika erőspaprikát is raktam bele), majd végül a borsó. Ha kell, főzőlével lehet még állítani a sűrűségen, aztán kész is. Bevallom, nem bírtam ki, hogy éjfél után ne kóstoljam meg, elég király lett.

Köret lehet bármi, most csak porból készült krumplipüréhez volt energiám, tej helyett yofut, margarin helyett olivaolajat raktam bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése