2010. december 16., csütörtök

Kelkáposztafőzelék karalábépörkölttel

Lassan egy éves a blog, ennek örömére az első recept köszön ma vissza. Na jó, az igazi ok, hogy a bableveshez a múltkor vettem kelkáposztát meg karalábét is, pedig azok nem illenek bele, másfél hete könyörögnek a hűtőben, hogy egyem meg őket, így készült el a mai ebéd.

Kelkáposztafőzelék karalábépörkölttel


Hozzávalók:
egy kis fej kelkáposzta
egy közepes karalábé
2-3 krumpli
egy fej hagyma
néhány gerezd fokhagyma
2-3 kanál liszt
olaj
fűszerek (só, bors, pirospaprika, egész kömény, chili, stb.)

Idő: mindennel együtt max egy óra, ajánlom hozzá a Dance or Die! We’d rather be sleeping című remek lemezét, többször is bele fog férni az időbe

Kelkáposztafőzelék recept van a neten bőven, azok alapján készült ez is. A kelkáposztát feldaraboltam csíkokra, a torzsát kivágtam, a krumplikat megmostam, megpucoltam, kisebb kockákra vágtam. Az eredményt sós vízben kezdtem főzni, úgy jó, ha kb. ellepi, köménymagot és apróra vágott fokhagymát is szórtam bele. Ennek kb. 20 perc kell elvileg. Közben nekiálltam a rántásnak, a hagyma negyedét és egy gerezd fokhagymát apróra vágtam, kevés olajon megpirítottam, tűzről lehúzva szórtam bele kevés paprikát, sót, lisztet, majd visszaraktam a tűzre kicsit pirítani. Az eredményt a főzőlével csomómentesre kevertem, majd az egészet visszapakoltam a főzelékbe. A víz kevésnek tűnt, ezért elvétettem azt a hibát, hogy túl sokat adtam hozzá, így a végén az egész kicsit szétfőtt. Szóval erre érdemes figyelni.

A karalábépörkölt a korábban leírt módon készült, hagyma olajon, paprika, kockázott karalábé, chili, víz, főzés, kész. Kenyérrel király, 2 főre elég ez az adag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése